10 Ocak 2008 Perşembe

İşte Sahibinin Kaleminden Metamorfoz'un Hikayesi!

Yeni Aktüel dergisinin bugün çıkan 131. sayısında Tarkan ve yeni albümü Metamorfoz ile ilgili yazılara geniş yer ayırılmış. Tarkan'ın dünden bugüne kariyeri ve hayat hikayesinin anlatıldığı, diğer sanatçıların ve müzik eleştirmenlerinin Metamorfoz ile ilgili yorumlarını içeren yazıların haricinde, Tarkan da her şarkısının hikayesini bizzat kendi kaleminden okuyucularla paylaşmış. Yeni Aktüel'de yer alan Tarkan'la ilgili tüm yazıları okumak için BURAYA tıklayın!

Ve işte Tarkan'ın kaleminden şarkı şarkı Metamorfoz'un hikayesi:

Vay Anam Vay
Albümdeki başka bir şarkının prodüksiyonu ile ilgilenirken, birdenbire o şarkıya ara verip yeni bir şarkı yazmak geldi içimden... Bir iki saat içinde VAY ANAM VAY'ın bestesi hazırdı bile. Ozan'la birbirimize bakakaldık. O an içimdeki sesi dinlemeseydim belki de bu şarkı var olmayacaktı. Albüm için bu an çok önemli çünkü VAY ANAM VAY, METAMORFOZ'un kaderini, rotasını değiştiren şarkıdır. Yenilikçi ve farklı yapısıyla bu albümün METAMORFOZ'una neden olan şarkıdır. Bu şarkıdan sonra tüm repertuar gözden geçirildi; bu yenilikçi tavra uymayan tüm şarkılar albümden çıkarıldı ve albüm bugünkü halini aldı.

Dilli Düdük
Bu şarkıyı bir buçuk sene önce yine hakkımda muhaliflerin atıp tuttuğu, meyvelerimi zalimce taşladığı dönemde yazdım. Yine aynı zaman diliminde, çok değerli bir meslektaşımın da böylesi haksız saldırılara maruz kaldığına tanık olunca çileden çıktım. Kağıdı kalemi alıp elime karalamaya başladım. Anlamadan, dinlemeden, pireye deve yapıp ateşe körükle giden ve içi sızlamadan kalp kıran herkese yazdım bu şarkıyı. Bütün dilli düdük'lere bir cevap şarkısıdır bu!
Sen sen ol kalp kırma
Uykuların kaçar sonra
Akıllı ol, oyuna gelme
Tepetakla olursun
Eden bulur sonunda

Arada Bir
ARADA BİR, bir özeleştiri şarkısıdır. İkili ilişkilerde oynanan oyunlarda kendime yenik düşebildiğimi anlattığım ve itiraf ettiğim bir şarkıdır. İnsan en önce kendinden yanadır hep. Bencil ve önyargılıdır, kendini haklı gösterme uğruna. Ama akıl başa dönünce farkına varır yaptığı haksızlığın ve içi sızlar. Ve işte o anki farkındalıkla yazdığım bir şarkıdır ARADA BİR...
İnsanız, arada bir
Dengemiz şaşabilir
Akıl başa dönünce
Yine sevgiye eğilir

İstanbul Ağlıyor
Benim bu şarkıyı yazmamdaki vesile, kendi ilişkimde yaşadığım geçici bir tatsızlık ve ayrılık dönemidir. Ancak daha sonra ayrılık acısı çekenler ve terk edilenler için genel bir duyguya uyarladım bu şarkıyı. Çoğumuzun yaşadığı ya da yaşamış olduğu duygudur ayrılık ve acıların en yaralayıcısıdır. Bu şarkıyla böyle hissedenlere teselli olmak ve yalnız olmadıklarını bilmelerini istedim...

Hop Hop
Türkiye'de belli bir parti ya da politikacıya yazdığım bir şarkı değil Hop Hop. Genel bir yorumdur. Aslında insani haklarla ilgilidir mesajım. Dünyanın hemen hemen her yerinde tanık olduğum, gözlemlediğim ve kayıtsız kalamadığım çarpık düzenlere karşı yazdığım bir şarkıdır. Devletlerin kendi çıkarları uğruna nasıl da milletini ve geleceklerini ateşe attıkları ile ilgilidir. Şu anki dünyanın resmine baktığımda insanoğlunun icat ettiği devlet sistemlerinin bir işe yaramadığı ortada... Savaşlar, yoksulluk, açlık, hastalıklar, kürsel ısınma vs. Devlet liderlerinin pek de başarılı bir politika izledikleri söylenemez, içinde bulunduğumuz durumlara bakılırsa. Bu sonuçlardan sorumlu olanları, ellerini kalbine koyup bir daha düşünmeye davet ediyorum HOP HOP'la. Dünya liderlerinin ancak sevgi ve barışla bu engelleri aşabileceğine inanıyorum. "BİR" olmamız gerektiğiyle ilgili bir şarkıdır, tüm insanlık adına... Din, dil, ırk ayırmaksızın.

Dedikodu
Dedikodulara maruz kaldığım, saldırı ve önyargılara karşı yazdığım bir şarkıdır. Şarkıdaki sevgili aslında dinleyicidir. DEDİKODU onlara seslenişimdir. Yıllar yılı hakkımda her şey yazıldı, çizildi, söylendi. Bunların etkisi altında kalanları bana inanmaya davet ediyorum bu şarkıyla... Aslında, özünde; dedikodu ve önyargıyı kınayan bir şarkıdır.

Bam Teli
Bu insan ilişkilerinde oynanan psikolojik oyunları konu eden bir şarkıdır. Benim de ilişkilerimde, çevremde tanık ve ortağı olduğum oyunlar. Sonu sadece mutsuzluğa neden olan oyunlar. Bir anlık öfkelerle onarılması zor yaralara neden olabileceğimizi anlatmaya çalıştım kendimce. İlişkilerde suçlamamak, kışkırtmamak ve tek taraflı bakmamak gerektiğine inanırım. Yoksa dipsiz bir kuyuya düşüveririz ve haklı, haksızın peşinde daha da üzülür yıpranırız. Bazen susmanın, anlamaya çalışmanın ve zamana bırakmanın daha doğru olduğunu, kalpten kalbe yol olmayı öneren bir şarkıdır BAM TELİ.

Gün Gibi
Bildiğim aşk şarkılarını analiz ettiğimde sevgiliye teşekkür eden, yaşadığı aşkın değerinin altını çizen şarkıların az olduğunu fark ettim. Aşkın kurtarıcım olduğunu anlattığım bir şarkıdır, GÜN GİBİ... Gülüne kavuşan bülbülün mutluluk şarkısıdır.

Çat Kapı
Aşka zaafı olan ve yapsa ondan uzak duramayanların şarkısı, ÇAT KAPI... Aşkın karşısında savunmasız, korunmasız olduğumu anlatmaya çalıştım bu şarkıda. Kendi içimdeki psikolojik ikilemi dile getirdim. Aşka tövbe edip "Aman bir daha mı" derken yine gafil avlanıp kendini aşkın kollarında bulanların şarkısı...

Pare Pare
Bu şarkıda tüm içtenliğimle ve yalınlığımla kalbimi açmak istedim dinleyicime. Dışardan bakıldığında farklı görülen ama aslında içinde kıyametlerin koptuğu bir "BEN"i paylaşmak istedim. Benim gibi herkesin bir hikâyesi var elbet. Ve kimse hakkında ön yargılı olunmaması gerektiğini düşünürüm. Herkesin içi başka dışı başkadır, bunun hatırlanması istedim.

Hiç yorum yok: